תניית בוררות – מה זה?

תניית בוררות היא סעיף בחוזה בו מתנים שכל תביעה משפטית שתתנהל בין הצדדים בחוזה תתנהל במסגרת של ברורות ולא במסגרת של בית משפט. תנאי זה בחוזה עסקי או פרטי הוא תנאי חשוב מאוד. התנאי הזה יכול לסייע לנו מגרירה של הליכי תביעה ארוכים מאוד בין כותלי בית המשפט. אם אנחנו יכולים להימנע מכך כדאי לנו להימנע מתביעה בבית משפט. מניעה זו יכולה לאפשר לנו לחסוך לעצמנו הרבה מאוד עוגמת נפש וכסף.

תניית בוררות – למה חשוב להכניס את זה לחוזה עסקי?

תניית בוררות יכולה לסייע לנו לנסח חוזה עסקי טוב יותר. אם אנחנו חותמים על חוזה העסקה או על חוזה שותפות עסקית, חשוב מאוד שנחתום על החוזה עם התניית בוררות. כך נוכל למנוע מעצמנו מצב לא נעים בו נצטרך להתמודד עם תביעה שתמשך הרבה מאוד זמן בבית המשפט. אם אנחנו רוצים להימנע מתהליך משפטי ארוך חשוב שנחתום על תנאי חוזי זה וכך נגן על עצמנו מבחינה משפטית גם עכשיו וגם בעתיד.

תניית בוררות – למי זה יכול לעזור?

תניית בוררות יכולה לסייע מאוד לכל מי שחותם על חוזה העסקה, חוזה מכירה וקנייה או חוזה עסקי כלשהוא וחוזה שותפות עסקית. התנייה זו יכולה להתאים מאוד גם למי שלמשל מביא ילד תחת הסכם הורות משותפת והוא רוצה להימנע ממצב של תביעות בבית משפט ומעדיף שאם יהיה לו ויכוח משפטי עם ההורה השני אז שהוויכוח הזה יתנהל אך ורק תחת בוררות ולא בין כותלי בית המשפט.

בסופו של דבר, כאשר אנחנו יכולים להימנע מללכת לבית משפט, כדאי לנו לעשות זאת. המטרה הראשונית של חתימה על חוזה משפטי, היא למנוע ויכוחים או פתח לוויכוחים משפטיים במקרה שמשהו בין שני הצדדים החתומים על החוזה לא מרוצה או מרגיש מרומה. במקרה שמתעורר ויכוח משפטי תמיד עדיף להביא אותו לכדי פתרון בבוררות משפטית ולא בהליך של תביעות הדדיות שיכולות לקחת הרבה מאוד זמן. כאשר אנחנו הולכים לתהליך בוררות אנחנו חוסכים לעצמנו הרבה מאוד זמן וכסף.